🟩Firma: Williams Electronics

🟩Twórca: Eugene Jarvis

🟩Data: 1981

Defender był pierwszą grą video stworzoną przez Williams Electronics (nie licząc klona Ponga), które dotychczasowo wojowało rynek flipperów. Za stworzenie gry zabrał się Eugene Jarvis. Posiłkując się takimi tytułami jak Asteroid i Space Invaders stworzył Defendera.

Lata 80te to przede wszystkim popularyzacja kosmosu, obcych i ogólnie pojętych tematów galaktyki. Lata 80te to również wybuch popularności maszyn arcade. Williams Electronics wyczuwając nadchodzącą falę popularności tego rodzaju rozrywki przerzucił siły przerobowe z flipperów na maszyny arcade. Firma postanowiła powierzyć stworzenie pierwszej gry arcade Eugenowi Jarvisowi, który dotychczasowo z sukcesem tworzył pinballe. Jarvis dokoptował Sama Dickera, Paula Dussaulta oraz Larry’ego DeMara i rozpoczął tworzenie. Co najważniejsze, niczym nie skrępowane tworzenie.

Tak jak wspomniałem kosmos był wdzięcznym tematem na gry. Jarvis przez kolejne 3-4 miesiące tworzył wariacje kolorów opierając się na Space Invaders od Taito i Asteroids od Atari. Pierwszy zamysł był taki, by stworzyć pewnego rodzaju klon Space Invaders. Po kilku problemach programiści uznali, że taka rozgrywka nie przyniesie należytej frajdy.

Następnie Jarvis i spółka spróbowali sklonować Asteroids, jednak różnice w sprzęcie elektronicznym tym od Atari a tym który posiadali były zbyt duże. Dla przykładu: Asteroid wyświetlał grafikę wektorową na specjalnym monitorze, zaś Defender miał wyświetlać grafikę pixelową na normalnym ekranie.

Defender pierwotnie miał mieć pięć poziomów. Wszyscy pracownicy, którzy testowali grę z ledwością mogli dojść do poziomu trzeciego. Zatem poziom trudności był satysfakcjonujący. Sam Jarvis osiągnął 60 tyś. punktów w grze. W ostateczności postanowiono zapętlić grę i występuje w niej około 20 poziomów.

Automat sprzedał się w liczbie przekraczającej 70 tyś jednostek. Zysk z maszyny, uwzględniając inflację wynosi około 2,2 miliarda dolarów.

Gameplay z maszyny:

Dodaj komentarz